Month of the roses Juni 1

Terwijl ik deze blogpost schrijf tikt de regen flink tegen de ramen. De tuin ziet er
een beetje mistroostig uit. Na weken van droogte en prachtig weer was de tuin wel
heel erg dorstig. Maar het weer is extreem. Geen lekker zacht buitje maar slagregens 
jammer genoeg. De rozen die nu uitkomen laten hun hoofdjes hangen en worden
heel snel bruin.

While I am writing this blogpost the horizontal rain is ticking against the windows.
The garden needed water but the weather is extreem this year. No drizzle rain but
horizontal buckets full of rain is coming down. Not ideal for the flowers. Most of 
the rose flowers are hanging down and turn into brown very quickly.

Rosa Buff Beauty



Rosa Golden Showers.



Rosa Leander





Rosa Brown Velvet


Rosa Amour



Rosa Isabel Renaissance


Rosa Midnight Blue





En ook ik kon de verleiding niet weerstaan om deze schoonheid aan te schaffen. Ze laat zich
niet gemakkelijk fotograferen de camera gaat overbelichten. Daarom geprobeerd met een
vel wit papier. Zoals mijn ervaring met dit soort rozen is moet ze wel ondersteund worden
want de bloemen zijn veel te zwaar voor de slappe stengels. Na 2 jaar komen de sterkere
scheuten.

I could'nt resist this beautiful rose. It is not easy to photograph this beauty who's flowers are
so dark. The camera make the photo's much lighter. I tride to make it work with a piece of paper.
She needs support. In the beginning the flowers are much to big for the weak canes.
But after 2 years the stronger canes will arrive. (I hope) Pat Austin did the same.

Rosa Munstead Wood







Rosa Purple Splash



Gloire de Ducher



Rosa Edenrose



Rosa Baronne de Rothschild. (no scent)





Rosa A Shropshire Lad



Rosa Penny Lane



Rosa Winchester Cathedral


Rosa Azubis/Indigoletta

En nu druk bezig om mijn 10 maanden oude pup Vito aan te leren wat wel en niet mag in de
tuin. Hij is verschrikkelijk ondeugend en als het even kan neemt hij het liefst een duik in
mijn vijver. 

My little garden is not so dogfriendly. A lot of work to train doggy Vito what he can and should
not do in the garden. Most work is to teach him not to jump in my pond. He loves to swim.


Wishing you a beautiful weekend and keep my fingers crossed that the weather is going to be better
for all the Rosefestival's that will be opening theire doors this weekend.

Rosa Evelyn

Rosehugs Marijke

Reacties

  1. Hele fraaie opnamen van deze prachtige rozen, ik kan ze bijna ruiken....heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Edward wie weet komt de computertechnologie nog eens zo ver dat we geur kunnen toevoegen (lol)
      Fijne dag gewenst.

      Verwijderen
  2. Je rozen zijn stuk voor stuk prachtig en je nieuwe roos is een mooie aanwinst .Dat bloemen gaan hangen vind ik zo jammer ,bij mij gebeurd dat altijd met de Eden roos en de Indigoletta omdat ze topzwaar worden .Jammer van die hoosbuien wat dat doet onze rozen geen goed ,gelukkig zijn er er paar hier erg sterk en blijven fier rechtop staan en mooi doorbloeien .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar er zijn er ook een aantal die het helaas niet goed doen.Ik heb geen idee wat ik anders heb gedaan dan vorige jaren de ene na de andere steel wordt geel en geen teken van herstel. Ja en de regen was extreem. Echte hoosbuien. Maar het is nu weer iets beter gelukkig. Op naar de tweede ronde bloei!
      Een heerlijke dag gewenst.

      Verwijderen
  3. Dear Marijke, I enjoyed seeing all the different roses from your garden. Rosa 'Munstead Wood' looks exceptional beautiful, I am contemplating to substitute 'The Prince' with this one, since 'The Prince' always mildews in my garden. I also love, love, love 'A Shropshire Lad'.
    Nice to see a photo of Vito. We just adopted a second dog, a Doberman puppy. Now we have two dogs in a small garden and the garden shows, but I don't care. I love my garden, but I love my dogs even more :-)!
    Warm regards,
    Christina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The Munstead Wood is an absolut winner in color but like all Austin roses the flowers are to heavy for the weak canes. She needs a lot of suport the first two years. The only one who had mildew this year is my rose Compassion.Never did before. But I think it was my foult this year. She is growing beside my frontdoor and I should water it beter. But never to old to learn. Vito is just so fantastic. He makes me so happy every day.

      Verwijderen
  4. I am sorry for your beautiful roses, Marijke ! We had some strong rains too, but only after the roses have made their job and it was ok. I love your red roses, all of them ! You have such a gorgeous collection.
    Wishing you a lovely June, my friend !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Most of the roses were also finishing flowering. And some are starting now. The rain was very, very welcome Dani. I wish you a lovely mont of June too Dani.

      Verwijderen
  5. Ja, wij tuinvrouwen kunnen heerlijk klagen hè: we willen regen en als het komt is er weer te veel, haha!
    Maar het idd een beetje te veel van het goede en zo jammer van die hangende rozenkopjes! En ze zijn zo mooi!
    Maar.....het wordt weer beter weer en dan is er weer zoveel te genieten in de tuin!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Trijnie en daar komt nog bij dat het in mijn tuintje als het zonnetje schijnt snel te heet wordt (lol). Wat ik eigenlijk nooit doe is een boeketje maken van al wat bloeit in mijn tuintje. Maar met regenachtig weer doe ik dat wel. Blijven de roosjes toch mooi.
      Een heerlijk weekend gewenst.

      Verwijderen
  6. Het is een heftig rozen jaar met al die regen. Ik ben alle dagen druk bezig om de bruine rozen er uit te knippen. Maar je hebt een prachtige verzameling. Enkele heb ik ook. Geniet ervan juni vliegt altijd voorbij. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijd vliegt echt voorbij Hetty. Met zo'n grote tuin zul je inderdaad druk bezig zijn om de bruine rozen te knippen want als je het niet doet gaan de goede bloemen en knoppen ook smetten. Laten we hopen dat het weer snel opknapt!
      Fijne zondag gewenst.

      Verwijderen
  7. Wat een pracht heb je in je tuin: zulke mooie rozen!
    En wij hebben absoluut niet te veel regen gehad; we zaten in de regenluwte.
    Hopelijk blijft het nu een tijdlang droog, zodat de rozen zich herstellen van die plensbuien.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Zem het blijft genieten ook als het regent. Zoveel moois om te zien en te ervaren.
      Heerlijke zondag gewenst.

      Verwijderen
  8. Zo veel prachtige rozen Marijke, Leander tezamen met de clematis vind ik schitterend. Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind Vito het allerleukst. Het idee dat hij steeds in je vijvertje springt, laat me lachen. Natuurlijk is dat niet de bedoeling maar ja, als het een zwemgrage hond is.....
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het met je eens die Vito is mijn grote liefde. Mijn tuintje is klein en in het begin deed ik hem vastmaken aan iets in de tuin maar ja dat werkt op dat moment wel maar ik dacht dit is niet goed voor Vito.
      Hij is echt geweldig. En het voelt nu net alsof de kinderen weer klein waren en op onderzoek uitgingen toen ze ontdekte dat ze gingen lopen. Die vijver is zijn ding. Hij vindt het heerlijk om de waterplanten eruit te trekken. Het vergt heel wat energie maar soms kan ik ook niet ophouden met lachen. Gelukkig hebben we een strandje speciaal voor honden en daar kan hij heerlijk uitrennen en zwemmen.
      Een heerlijke zondag gewenst.

      Verwijderen
  9. Schitterend, das genieten hoor...... nog nooit de roos brown velvet gezien, wat een beauty !!!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben absoluut verliefd op Brown Velvet. Maar het is geen gemakkelijke dame. En als ze net haar knop opent is ze helemaal geweldig qua kleur. Maar ik ben al te vreden met een paar bloemen!
      Heerlijke zondag gewenst.

      Verwijderen
  10. Love your Roses, and there was Vito, splendid image.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob. I love my dog!!
      have a wonderful sunday.

      Verwijderen
  11. Hello Marjike,
    From what I see here, you still have a green thumb! ;) Your roses are simply beautiful; nice to see the different colors and shape. Beautiful series!
    Greetings from Canada, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Louise a long time ago. I hope you are doing well!!
      Warm wishes out of Holland.

      Verwijderen
  12. Gorgeous roses! I really love the dark colours, but they're difficult to photograph. You did great though!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are nice Gunilla thanks for your comment.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  13. Juni, maand van de rozen, inderdaad Marijke, maar wat heeft de regen bij ons roet in het eten gegooid. De rozen deden echt wel hun best maar tegen zo'n striemende regen, weken aan een stuk, zijn ze echt niet bestand. Dan ziet het er bij jou toch echt wel heel goed uit hoor! Zoveel rozen en zo mooi op foto gezet allemaal. Zelf heb ik vooral rozen moeten knippen en momenteel hangt aan de struiken niets meer. Hier en daar wel veelbelovende knoppen dus ik hoop echt dat het nu eens stopt met regenen. De tuin was een tijd echt letterlijk een vijver met als gevolg dat alles kapot is nu. Alle planten zijn verwelkt en vergeeld en sedert vorige week zien we dat ook de bladeren van de haag die er al jaren staat helemaal geel en bruin worden en afvallen. Afwachten of die zich herstelt. Ik vrees dat ik op die manier tuinieren, met alle tegenslagen, niet lang meer volhoud want het wordt jaar na jaar erger en ik ga er fysiek ook aan onderuit. Dan maar geen tuin en genieten van de mooie tuinen hier in blogland en daar hoort jouw tuin zeker bij! Tuinreizen lijken me ook wel wat, moest ik me maar eens in verdiepen, daar zou ik uiteindelijk denk ik meer plezier uithalen dan uit tuinieren in een tuin als de onze. Het is nu niet dat ik geen doorzetter ben want ik ben ervan overtuigd dat velen er al lang de brui aan gegeven zouden hebben in mijn plaats ;) Probeer echt positief te blijven maar soms moet je gewoon de feiten onder ogen durven zien. Ik hoop dat het ook bij jullie stopt met regenen en de zomer, na een uitgeregende lente, wel zon brengt. Niet enkel de bloemen, ook ikzelf snak naar zon en de nodige vitamientjes die die meebrengt.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja toen nog wel marian de foto's zijn van begin juni. Maar ook hier is het nu een moeras. Het klimaat is echt aan het veranderen. Een bui is niet erg maar in een zo'n bui komt de hoeveelheid water naar beneden die normaal in een hele maand valt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je humeur en zin in tuinieren totaal verloren gaat na een voorjaar als deze. En juni is al bijna om. Maar het is niet alleen bij ons triest gesteld met alle bloemen. Duitsland, Frankrijk overal staan de tuinen te verdrinken. Misschien is zo'n tuinenreis niet eens zo'n gek idee. Maar in de directe omgeving staan ook die prachtige tuinen te verrotten van de regen. En met dit weer ga je ook zelf niet op pad om er een te bezoeken. Laten we hopen voor iedereen dat het vandaag de laatste dag is dat het met bakken tegelijk uit de lucht komt. We willen zomer, minstens tot eind oktober als het even kan. En aan de mensen is ook goed te merken dat iedereen die regen meer dan zat is. Mensen zijn veel sneller geïrriteerd. We blijven positief eens zijn die wolken leeg.
    Lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your roses are wonderful!
    I wish you a beautyful sommer and a lot of sun shine :-)
    Best regards Urte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks a lot Urte. Wishing you a beautiful summer too!!

      Verwijderen
  16. Je découvre ce blog par celui de Nikki !
    Je viens de faire une jolie balade parmi des roses en parfaite santé !
    lejardindu130etdu82.eklablog.com
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts