Rozenvereniging Nederland/Dutch Rose Society

Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik was zaterdag toen ik de brievenbus hoorde gaan. Ik heb mij aangemeld bij de Rozenvereniging  die ons land gelukkig rijk is. Ieder kwartaal een prachtig magazine over mijn lievelingsbloemen, de rozen. Niet alleen de meest mooie foto's van rozen maar ook heel veel zeer bruikbare informatie. Er worden reizen georganiseerd naar de meest prachtige rozentuinen in Nederland en Europa en de leden van de rozenvereniging stellen hun prachtige tuinen open voor de medeleden. Ook zeer veel praktische tips hoe je de roos het zo goed mogelijk naar de zin kan maken. Nieuwsgierig neem eens een kijkje op de webside van de Rozenvereniging Nederland  http://www.rozenvereniging.nl/

I can't tell you how happy I was when I heard the postman arriving last saturday. A beautiful welcome present arrived. I joined in as a member of the Dutch Rose Society. Every three months a beautiful magazine with not only beautiful photo's but also very interesting articals about historical roses and new roses. Also trips are organized to rosegardens in Holland and Europe and members of the society opening theire beautiful gardens for other members.


En niet alleen de moderne roos wordt beschreven. Mijn aandacht werd getrokken door het prachtige artikel over de historische rozen in Finland voorzien van prachtige foto's. Nooit gedacht dat het zo noordelijk gelegen Rosarium in Finland zoveel moois in zijn collectie heeft. Ik zou het graag eens met eigen ogen willen zien. Prachtige historische rozen worden daar gekweekt door Pirjo Rautio. Neem een kijkje op de webside hier is de link http://www.simolanrosario.com/ en geniet van zijn mooie foto's en beschrijvingen van de historische rozen.

And not only articles about the modern roses. I was very interested by the article about the historical rosecolection in the Rosarium in Finland. I hope one day I can see it with my own eyes.
If you love historical roses please take a look at the webside of Pirjo Rautio http://www.simolanrosario.com/ and anjoy his beautiful photo's and discriptions of the historical roses.



En van deze roos hoop ik heel veel bloemen te krijgen dit jaar. Prachtige bloemvorm maar helaas geen geur.

I hope to receive a lot of flowers this gardenseason of this rose in my garden. Beautiful flowers, great health but helas no scent.
Rosa Edenrose/Pierre de Ronsard


Een heerlijke week gewenst.

I wish you all a lovely week ahead.

Marijke

Reacties


Populaire posts