Zwanen/Swans

Gisteren had ik de dag van mijn leven. Ik ben lid van de vogelbescherming en diverse malen had ik de kans om mee te gaan op excursie.  En gisteren ochtend was het zo ver. Naar de polder Arkemheen in Nijkerk. Zoooooo verschrikkelijk mooi. Helaas geen foto's. Ik heb daar de lenzen gewoon niet voor. Ik begrijp nu waarom mensen overstappen naar video's. Zo indrukwekkend. Honderden ganzen, kievitten en goudplevieren met de zon op hun buik tegen de achtergrond van dreigende donkere wolken en een gids die met zoveel liefde zijn verhaal deed over dit gebied en zijn vogelbezoekers.

Yesterday I had the most wonderful day of the year. I am a member of the Dutch Bird Protection foundation for years but never take the step to go on a excursion and yesterday I did take the step. I went to polder Arkemheen at Nijkerk. Sooooooo beautiful it was. I do understand why a lot of people are going on to video's. Clouds of all kinds of geese, lapwings, golden plovers with the sun on theire belly's on the background of dark grey sky's and a guide spreading his knowledge about the birds and area with so much love. Just a fantastic day.

Afgelopen donderdag ben ik met mijn dochter naar het Wolderwijd gefietst. Iedere herfst verzamelen de zwanen zich weer in ons meer om samen met heel veel andere watervogels de winter weer te door te gaan. Prachtig weer en honderden zwanen.

Last Thurstday I went on the bike with my daughter to our lake. Every autumn the swans and many other kinds of waterbirds are coming together in our lake called Wolderwijd to go trough the wintertimes. This is what I saw last Thursday.



















Ik wens jullie allemaal een heerlijke week.

I wish you all a fantastic week ahead.

Marijke


Reacties


Populaire posts