Fietstocht Zeewolde/Biketour Zeewolde






Ik vindt het leuk om eens wat van de omgeving te laten zien waar ik woon. Deze keer geen rozen.

I love to show you something of the landscape from the place where I live. No roses this time.



Vanochtend vroeg op mijn nieuwe fiets gestapt en een tochtje gefietst van 45 km. Ik hou niet alleen van het bos maar ook het polderlandschap vindt ik geweldig. En dat is hier zeker te vinden. Omdat Zeewolde 5 meter beneden zeeniveau ligt zijn er door het gehele landschap vele dijken te vinden om ons te beschermen tegen het water. Als ik dit polderlandschap inrijd vind ik het nog altijd een raar idee dat dit vroeger allemaal
behoorde tot de Zuiderzee. In 1968 is de polder drooggelegd en in 1983 kwam de eerste bewoner zich
vestigen in Zeewolde.

Early this morning I went for a bikeride of 45 km. I love the forrest but I also love the polderlandscape. Because Zeewolde is situated 5 meters below sealevel we are surrounded by dike's to protect us against the water. When I vieuw the landscape it's not to think that untill 1968 this was a part of the southern see. In 1983 the first citizen came to Zeewolde.







Veel appels worden hier geteeld. Many applegrowers are living overhere.


Niet alleen de tuin is droog maar ook de boeren zijn druk bezig om hun velden velden te voorzien van water
Hier een uienveld.

Not only the garden is dry as a dessert but also the farmers are bussy watering their fields. Overhere unions.

Het is bijna tijd dat de tarwe kan worden geoogst. Almost time to harvest the wheat.


Suikerbieten/Sugarbeets

Deze boer heeft een manier gevonden om de greppels weer te vullen.

This farmer found a way to get water to his land.






Ik vindt het persoonlijk geweldig dat de koeien weer naar buiten mogen. Jaren zijn de weiden leeg geweest maar de meiden zijn er weer gelukkig. Zoals je kunt zien vinden de koeien ook teveel zon niet lekker en proberen een plekje te vinden in de schaduw van een grote boom.

I love it that cows are in the meadow again. For years the meadows were empty and the cows were living in the stables. But people want to pay more money for the milk for the wellfair of the cows. As you can see they also love to have a place in the shade of the tree.


Er is altijd wind in mijn omgeving. Overal zijn daarom ook windmolens te zien. ten behoeve van groene energie

There is always a wind blowing in my part of Holland thats why there are so many windmills it brings green energie.



Indien er een hoge waterstand is in de meren kunnen deze gigantische deuren gesloten worden. Gelukkig heeft dat nog nooit plaatsgevonden.

When the waterlevels in the lakes are getting to high this huge doors can be closed. I am happy that we haven't  been in a situation like this.






Ik heb geen idee wat hier geteeld wordt. De bloemetjes waren van prachtig wit tot zachtblauw. De wind maakte het onmogelijk om een scherpe close-up foto te maken.

I have no idea what is grown here. The tiny flowers where white and soft blue. But the wind was to strong to get a close-up photo of the flower.



Op de terugweg. On our way home.

En het laatste deel van het fietspad richting huis nog een flinke tocht voor de boeg en volop met de neus in een toch wel sterk briesje

And the last bikepath on our way home we had a strong brease to get into.

Ik hoop dat jullie ook een heerlijke dag hebben gehad.

I hope you had a perfect day too.

Marijke

Reacties


Populaire posts