Rosa Jude the Obscure

Ik behoor tot een de velen denk ik die rozen of planten aanschaffen vanaf
een foto op het internet zonder eerst eens te gaan lezen, wat heeft de plant of roos voor
groeiomstandigheden nodig. En soms leidt dit tot teleurstelling. Beter is naar een
kwekerij te gaan in het groei en bloeiseizoen zodat de gehele plant of roos te zien is.
Ik ben zo benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de onderstaande roos.

I think I am one of the hundred of people buying perrenials or roses from a photo
of the flower on the internet or gardenmagazin, before looking on the internet what
experience people have with this perrenial or rose. I think it's always better to visit
a nursery to see how the rose ore shrub is in real. I am so interested if one of you
have any experience with this rose

Rosa Jude The Obscure

Ik vindt de roos echt een schoonheid. Ze heeft een prachtige  kleur en een onovertroffen
heerlijke geur. Ze staat nu 3 jaar in mijn tuin en hoop nog steeds eens
mee te mogen maken om één bloem in z'n geheel open te zien. Op de klei groeit ze
goed maar ik denk dat het een roos is die zich beter thuis voelt in een land waar het niet
zoveel regent. Wat is de beste manier om deze roos te snoeien.

I realy love this rose. A wonderful butter yellow color and a phantastic fragance. I have
her in my garden for 3 years know and I hope to see the flower completley opening up.
I never saw one the last 3 years. Maybe it's better to grow her in a country without a lot
of rain during the summer and needs a lot of sunshine. What is the best way to
prune this rose.

De weersvooruitzichten beloven niet veel goeds. In ieder geval matige vorst in de nacht en
kans op sneeuw tot volgende week maandag. Ik hoop dat de vorst geen schade
aan het jonge groen gaat aanbrengen. Vanochtend hier weer een laagje sneeuw in mijn tuintje
Helaas heeft niemand controle op wat het weer gaat doen.

The weatherforecast is not one I am happy with. Medium frost during the nights and
a big chance of snow untill next monday. This morning it's white again in my garden.
Helas nobody can controle the weather.

Viola

Primula denticulata.

Voor diegene die in Nederland wonen vrijdag 15 en zaterdag 16 maart 2013
houdt Wies Helleborusdagen. Neem een kijkjeop haar website De Stekkentuin te Espel Noord-Oostpolder en zie wat een prachtige collectie Helleborussen zij heeft. Ook zijn er vele planten te koop.
Een heerlijke zondag gewenst allemaal.

A wonderful sunday for all of you.

Marijke

Reacties


Populaire posts