Gered uit de vuilnisbak/Saved from the dustbin

Vorige week donderdag heb ik weer even een bezoekje gebracht aan het
tuincentrum in ons dorp. Iedere week moet ik even kijken of er nog iets
moois in de aanbieding is. Dit keer kon ik mijzelf beheersen en ging alleen
met een bosje bloemen naar huis. Bij de kassa gekomen vroeg de eigenaresse
van de zaak of ik interesse had in 4 orchideeën. Er waren te weinig bloemen
in de plant meer aanwezig en deze mochten niet meer verkocht worden dus
zouden ze in de vuilnisbak belanden. Ik mocht ze gratis meenemen en dat was
natuurlijk een zeer welkome verrassing. Je gooit toch geen planten weg?

The week before, at thursday, I visited the local gardencentre in my village.
I could behave myself and ended at the cash with only a bouquet of flowers.
The owner of the centre asked me if I was interested in 4 orchids. She could not
sell them anymore because they were almost out of flowers and they should be
in the dustbin if I did not take them home. I could take them for free a great
supprise. Throwing away a healthy plant? Never.







 


Vorig jaar had ik ook al 4 witte orchideeën gekregen. Dit jaar werd ik beloond. Ze 
bloeit dit jaar al voor de tweede keer.

The year before she gave me 4 white orchids and the orchids are flowering
for the second time this year.



Wil je wat geweldigs zien neem eens een momentje om deze prachtige filmpjes
te zien van Louie Schwartzberg Floral Bliss en nog deze niet te vergeten The beauty of pollination te zien
op youtube. 

Een heerlijke dag toegewenst allemaal

A wonderful day to all of you

Marijke

Reacties


Populaire posts