De winter is op bezoek/Winter is visiting

Er is niets veranderlijker dan het weer. Vorige week nog lente in mijn tuin en nu -10C. In Nederland steekt het schaatsvirus de kop op. De scheepvaart is op sommige plaatsen stilgelegd om een mooie ijsvloer te verkrijgen. Iedereen hoopt op de Elfstedenstocht in Friesland. Ik hou van sneeuw en kou maar had gedacht dat we dit jaar overgeslagen werden door koning Winter. Tijd om de vogels te voorzien van een lekker hapje.

Nothing is more unpredictable as the weather is. The week before I thought spring was there. But now Winter came in -10C. In Holland everybody is hoping for De Elfstedentocht. This is a 200 km long skatingtour in Friesland over canels , rivers and lakes. The ice have to be 15 cm thick. The ships are not aloud to sail anymore, to get a good icefloor.


Tijd om de vogels op een lekker maaltijd te trakteren. Brood, noten, rozijnen en zaden staan op het menu

Time to feed the birds, bread, peanuts, rasins en seeds are on the menu













Ik ben blij met zoveel vogelbezoekers in mijn tuin. De kramsvogel en de pestvogel heb ik nog niet gezien.
Als ze komen hebben ze pech de appeltjes zijn bijna op. 

I am happy so many birds are visiting my garden. I have not seen the waxwing jet.

Alvast een fijn weekend toegewenst allemaal  en vergeet de vogels niet.

A lovely weekend to you all and don't forget the birds!!



ps: christien ik moet voortaan toch maar vaker de ramen lappen worden ze misschien nog iets scherper.hhaa

Reacties


Populaire posts