Herfst in mijn kleine paradijs

Seizoenen.

De avonden worden stilaan weer wat langer, de dagen worden weer wat korter.
Maar het heeft het wel wat. De huiskamer wordt weer een warme jas. Ik geniet
van de mooie kleuren die de natuur laat zien. Achter in mijn tuin staat de Malus Red 
Sentinel. Twee jaar geleden was een gedeelte van de boom naar beneden gekomen.
Toen ik een tak met appeltjes oppakte voelde ik pas wat een gewicht die boom moet
dragen. Dit voorjaar was het een bloesemweelde. En hij is nu  helemaal overladen met prachtige
rode appeltjes. Ik hoop dat deze winter de Pestvogel en de Kramsvogel weer eens langs komen.
Die zijn namelijke verzot op de vruchten.


Ook de schoonmaakploegen van mijn tuin zijn inmiddels gearriveerd. De slakken.



Ik weet dat er slakkenkorrels te koop zijn maar er woont een egelfamilie achter mijn tuin.
En bij mij mag de natuur zijn werk doen. Dan maar geen perfecte bladeren.


Een enkele hosta geeft opnieuw bloeiaren. Een geluk voor de hommels.


En tot slot een mooi kunstwerkje van de spin.


Wat ik eerlijk moet bekennen, ik houd van de herfst maar ik kan niet wachten
tot het winter wordt. Ik ben helemaal gek van sneeuw. Erg he? Ik zal de
prachtige bloemen missen maar doordat de bomen hun blad verliezen kun je
de vogels met hun mooie kleuren weer beter ontdekken. Zo heeft ieder seizoen
weer iets moois.

Een heerlijk weekend toegewenst uit
mijn kleine paradijs

Reacties


Populaire posts